Origami origami…



Peter Callesen’in A4 Kağıt Kesimleri / Peter Callesen’s A4 Paper Cuts

Peter Callesen’in çalışmaları iki ve üç boyutun arasındaki ilişkinin keşfine dayalıdır. O, düz bir kağıdın 3D formuna dönüşmesini sihirli bir süreç olarak değerlendirmektedir, yada biri bunu apaçık sihir olarak adlandırabilir, çünkü süreç açıktır ve figürler kaçışı olmadan hala merkezlerinde yer almaktadır. Ayrıca bu anlamda, pek çok kağıt kesiminin de trajik bir yönü vardır. Bazı küçük kağıt kesimleri peri masalları ve romantizm evrenine dayanır, örneğin Hans Christian Andersen’ın  “Kurşun Asker” isimli masalındaki, bir kalede yaşayan kağıttan balerine aşık olan kurşun askerin ilham verdiği gibi. Diğer kağıt kesimler de büyük, güçlü doğa tarafından tehdit edilen ve içerisinde kaybolmuş küçük birer dramalardır. Bunların dışındakiler ise imkansızlık, illüzyon ve yansımalar ile ilgili olarak içe dönüklerdir, ya da kağıdın önü ve arkasının buluşmasına izin vermektedirler.

Peter Callesen A4 kağıdı günümüzde kullanılan en yaygın ve tüketilmiş bilgi taşıma aracı ve bu anlamda üzerine çok mana yüklenilmiş olduğu için, onunla çalışmayı çok ilginç bulmaktadır. Bu da A4 sayfanın asıl gerekliliğini nadiren anladığımızı göstermektedir. Bütün bilgiyi ortadan kaldırıp, boş 80 gr A4 kağıdı sıfırdan kendi tasarımları için baz alırsak; tamamiyle bizimle ilgili olan, aynı zamanda doğal ve yüksüz olduğu için çeşitli anlamlar yükleyebileceği bir malzeme bulduğunu düşünmüştür.  Kağıttan heykellere kırılganlık veren ince beyaz kağıt, aynı zamanda işlerin trajik ve romantik temalarının da altını çizmektedir.

Peter Callesen’s works have been based around an exploration of the relationship between two and three dimensionality. He find this materialization of a flat piece of paper into a 3D form almost a magic process – or maybe one could call it obvious magic, because the process is obvious and the figures still stick to their origin, without the possibility of escaping. In that sense there is also an aspect of something tragic in most of the cuts. Some of the small paper cuts relate to a universe of fairy tales and romanticism, as for instance Impenetrable Castle inspired by Hans Christian Andersen’s fairy tale The Steadfast Tin Soldier, in which a tin soldier falls in love with a paper ballerina, living in a paper castle. Other paper cuts are small dramas in which small figures are lost within and threatened by the huge powerful nature. Others again are turning the inside out, or letting the front and the back of the paper meet – dealing with impossibility, illusions, and reflections.

Peter Callesen find the A4 sheet of paper interesting to work with, because it is probably the most common and consumed media and format for carrying information today, and in that sense it is something very loaded. This means that we rarely notice the actual materiality of the A4 paper. By removing all the information and starting from scratch using the blank white 80gsm A4 paper as a base for my creations, he feel that he have found a material which we all are able to relate to, and at the same time is non-loaded and neutral and therefore easier to fill with different meanings. The thin white paper also gives the paper sculptures a fragility which underlines the tragic and romantic theme of the works.

webTheimpossiblemeeting

webTheimpossiblemeeting_sune_

İmkansız Buluşma, 2005 (Asitsiz A4 80 gr kağıt ve yapıştırıcı) / The Impossible Meeting, 2005 (Acid-free A4 80 gsm paper and glue)

White-Hand

Beyaz El, 2007 (Asitsiz A4 115 gr kağıt ve yapıştırıcı) / White Hand, 2007 (Acid-free A4 115 gsm paper and glue)

weddingdresswithoutbride1web

weddingdresswithoutbride2web

Gelinsiz Gelinlik, 2005 (Asitsiz A4 80 gr kağıt ve yapıştırıcı) / Wedding Dress Without Bride, 2005 (Acid-free A4 80 gsm paper and glue)

DowntheriverII2_sune_web

downtheriver4web

webDowntheriverII1_sune

Nehir Boyunca, 2005 (Asitsiz A4 80 gr kağıt ve yapıştırıcı) / Down the River, 2005 (Acid-free A4 80 gsm paper and glue)

WalkingSnail1_000

Yürüyen Salyangoz, 2006 (Asitsiz A4 115 gr kağıt ve yapıştırıcı) / Walking Snail, 2006 (Acid-free A4 115 gsm paper and glue)

the-short-distance-between-

TheShortDistanceBetweenTimeandShadowDetail.jpgRED

Saat ve Gölge Arasındaki Kısa Mesafe, 2006 (Asitsiz A4 115 gr kağıt ve yapıştırıcı) / The Short Distance Between Time and Shadow, 2006 (Acid-free A4 115 gsm paper and glue)

resurrectionweb

Resurrection3web_000

Diriliş, 2008 (Asitsiz A4 115 gr kağıt ve yapıştırıcı) / Resurrection, 2008 (Acid-free A4 115 gsm paper and glue)

OnTheOtherSide2_001

OnTheOtherSide3

Öbür Tarafta, 2006 (Asitsiz A4 115 gr kağıt ve yapıştırıcı) / On The Other Side, 2006 (Acid-free A4 115 gsm paper and glue)

Little-Erected-Ruinb

Little-Erected-Ruin2detailb

Küçük Dikili Harabe, 2007 (Asitsiz A4 115 gr kağıt ve yapıştırıcı) / Little Erected Ruin, 2007 (Acid-free A4 115 gsm paper and glue)

HalfWayThrough3

Yolun Yarısından, 2006 (Asitsiz A4 115 gr kağıt ve yapıştırıcı) / Half Way Through, 2006 (Acid-free A4 115 gsm paper and glue)

eismeer1_londonweb_000

eismeer-2_london-detail

Eismeer, 2006 (Asitsiz A4 80 gr kağıt ve yapıştırıcı) / Eismeer, 2006 (Acid-free A4 80 gsm paper and glue)

DoNotEnter1

DoNotEnter2

Giriş Yok, 2006 (Asitsiz A4 115 gr kağıt ve yapıştırıcı) / Do Not Enter, 2006 (Acid-free A4 115 gsm paper and glue)

Cradle2

Cradle3

Cradle4_000

Beşik, 2006 (Asitsiz A4 115 gr kağıt ve yapıştırıcı) / Cradle, 2006 (Acid-free A4 115 gsm paper and glue)

182mmtallTowerofBabel1ebbeweb_002

182babel18,2 cm Yüksekliğindeki Babil Kulesi, 2005 (Asitsiz A4 80 gr kağıt ve yapıştırıcı) / 18,2 cm Tall Tower of Babel, 2005 (Acid-free A4 80 gsm paper and glue)

Advertisements

Trackbacks & Pingbacks

  1. A4 Kesimleri ne güzel şeyler | Ufuk Özdemir Blog pingbacked on 8 years ago
  2. Omg, it’s art! » Blog Archive » Hande Ünver: Peter Callesen’in A4 Kağıt Kesimleri / Peter Callesen’s A4 Paper Cuts https://fabulouspapers.wordpress.com/2009/11/04/peter-callesenin-a4-kagit-kesimleri-peter-callesens-a4-paper-cuts pingbacked on 8 years ago

Comments

  1. * cemile demir says:

    Bunlar şahane şeyler. Çok büyük ustalık ve sabır gerektirir gerçekten. Tam bir sanat eseri…

    | Reply Posted 8 years ago
    • * handeunver says:

      Evet Cemilecim tamamen katılıyorum sana. Üzerlerinde çok fazla emek, yaratıcılık, işçilik ve zaman harcanmış işler. Çok saygı duydum Peter Callesen’a ve işlerine. Ayrıca yorumun için de çok teşekkür ederim 🙂

      | Reply Posted 8 years ago


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: